tirsdag 27. februar 2018

Fototur til Flatmarktjenn


Et av de stedene jeg stadig vender tilbake til og der litt av sjela mi blir liggende igjen og vente på mitt neste besøk, er et lite tjenn inne i Oklungen i Porsgrunn. Et lite mørkt og unnselig tjenn som ligger litt bortgjemt innunder en ås der jeg opp gjennom årene har hatt mange flotte opplevelser av dyrelivet i området. I januar 2017 lå landskapet her fritt for snø og det var lett å ta seg fram i skauen. Bekken fra tjennet var delvis tilfrosset og stålisen lå solid og innbydende på det lille vannet. Fuktigheten i lufta hadde lagt seg som en lite rimlag på trær og busker og skapte en litt trolsk stemning der den lave vintersola ikke hadde sluppet til. De to objektivene mine – Canon 100mm makro og Tokina 11-16mm - ble flittig brukt og før jeg visste ordet av det var sola gått til køys og blåtimen la seg over tjennet. Jeg har med hensikt under etterbehandlingen dratt litt ned på hvitbalansen på en del av bildene. De tre siste bildene av samme motiv viser også resultatet av forskjellig etterbehandling i Canons raw converter. J
























5 kommentarer:

  1. Her var det mye flott, Knut! Nydelige stemninger du har fanget.

    Hilsen Svein

    SvarSlett
  2. Knallfine stemningsbilder Knut. Flott lys of farger!

    SvarSlett
    Svar
    1. Oj!! Så ikke kommentaren din før nå. Bloggen ligger dessverre død for tiden. Tusen takk, Esben! :)

      Slett
  3. Great Information! A bundle of thanks for www.starsofworld.com which is a classic blog related to celebs.

    SvarSlett